Warto spróbować też sposobów, które wcześniej wydawałyby się niepotrzebne. I nie chodzi tu wcale o działania nieetyczne, a o kreatywne wykorzystanie mat wejściowych.

Maty reklamowe sprawdzają się także w branży gastronomicznej. Oto kilka pomysłów na to, jak ich użyć w restauracji czy kawiarni.

 

Jasny podział stref

Zacznijmy od rzeczy prostych. W wielu restauracjach i kawiarniach wyodrębnić można kilka stref. Pierwsza, którą nazwać można powitalną, znajduje się przy drzwiach. Klient, który wchodzi do lokalu, może jeszcze nie mieć wyrobionego zdania na jego temat. Warto, żeby nabrał odpowiedniego – dzięki wykorzystaniu eleganckiego dywanika, czy dedykowanej maty wejściowej.

Kolejną strefą jest ta, w której dokonuje się zamówienia. Także w tym miejscu warto zadbać o stworzenie odpowiedniego wrażenia poprzez wykorzystanie dobrej jakości wykładziny. Są wreszcie toalety, które także powinny się wyróżniać. Ogólnie, dobrym pomysłem jest świadome zaplanowanie układu mat w taki sposób, aby jak najlepiej pasowały do konkretnego miejsca budując klimat, ale też  zapewniając bezpieczeństwo i czystość. 

Zwrócić uwagę na asortyment

Innym sposobem wykorzystania mat może być taki ich dobór, aby zwrócić uwagę na wybrany asortyment. Ten sposób sprawdzi się raczej w miejscach mniej formalnych - w tych bardziej prestiżowych mógłby nie pasować do eksluzywnego wizerunku.

Na czym może polegać taki zabieg? Otóż na przykład przy barze można położyć matę z nadrukiem, na którym znajdzie się kreacja zachęcająca do kupna konkretnego trunku czy deseru. W ten sposób klientom oczekującym na zamówienien można podsunąć pomysł na to, co jeszcze wybrać.

Zbudować odpowiedni nastrój

Dobrze jest też pamiętać o tym, że to, co znajduje się na podłodze bardzo często decyduje o tym, w jaki sposób wnętrze lokalu odbierają klienci. Prosty przykład: tam, gdzie na podłodze znajdują się zwykłe płytki, odwiedzający będą mieli wrażenie, że są w sklepie, a nie w kawiarni czy restauracji. Tam, gdzie będą stąpali po miękkiej, zielonej wykładzinie, poczują się jak w lokalu wyższej kategorii.

Warto zastanowić się nad kolorystyką wykorzystywanych mat, tak aby wpasowywała się w wizerunek lokalu. Co innego pasować będzie do restauracji a co innego do baru szybkiej obsługi.

related 

Uwaga: czystość nie zaszkodzi

Na koniec ważna sprawa. Dla biznesu restauracyjnego niezwykle ważne jest utrzymanie czystości. Nie tylko ze względu na wymagania sanitarne, ale też z powodu odbioru brudnych lub czystych podłóg przed klientów. Wiadomo, że tam, gdzie na posadzce jest błoto, tam klienci czują się gorzej.

Maty wejściowe i reklamowe pozwalają uniknąć sytuacji, w której podłogę trzeba ciągle czyścić. Dlaczego? Bo najzwyczajniej w świecie zatrzymują brud przed wejściem. I to dodatkowa korzyść, jaką mają przedsiębiorcy z ich wykorzystania.

 

 << Wróć do spisu artykułów