Do pobrania

Blog - publikacje i poradniki

Maty reklamowe jako narzędzie wspierania marketingu

14 grudnia 2016 godz. 09:33

Maty reklamowe jako narzędzie wspierania marketingu

Maty reklamowe, to nowatorskie narzędzie marketingowe o zróżnicowanym przeznaczeniu. Sprawdź, jaka jest specyfika mat reklamowych oraz jakie korzyści może odnieść Twoja firma, dzięki ich wykorzystaniu w przestrzeni biurowej czy handlowej. 

 

Mata reklamowa, czyli marketing bez granic

Stężenie kreatywności wśród osób zajmujących się reklamą osiąga imponujące wartości, których jesteśmy świadkami na każdym kroku naszej rzeczywistości. I choć ich oczkiem w głowie w ostatnich latach jest przestrzeń wirtualna, media społecznościowe i materiały video, to i w sferze analogowej, twórcy marketingu nieustannie potrafią nas zaskakiwać. Dzięki ich kompozycjom przyzwyczailiśmy się już, że marka może eksponować się praktycznie wszędzie, także pod nogami. Świetnym przykładem na potwierdzenie tej tezy jest mata reklamowa, której poświęcony jest dzisiejszy wpis.

 

Zastosowanie wycieraczek reklamowych

Główna bohaterka artykułu może przybierać różne formy. Niezależnie od tego, czy będzie miała postać wycieraczki przy drzwiach wejściowych, dywanu w przedsionku gabinetu prezesa, czy maty na blacie baru lub lady w restauracji, jej wyróżnikiem będzie logo danej organizacji, produktu lub wydarzenia. Wielorakość zastosowań maty reklamowej sprawia, że jest ona coraz częstszą alternatywą dla ogranych zagrań marketingowców wykorzystywaną w różnych branżach. Wycieraczki tego typu można spotkać zarówno w hotelach, windach biurowców, sklepach z produktami klasy premium (wina, elektronika, cygara, optyka itd.), czy korytarzach firm z różnych sektorów. Należy jednak zaznaczyć, że ten rodzaj komunikacji z klientami wybierają przede wszystkim marki, które chcą być kojarzone z prestiżem. Inną możliwością ich zastosowania są różnego rodzaju targi i imprezy okolicznościowe, podczas których maty z logo pozwalają wyróżnić się na tle innych wystawców. Jak widać zatem, opcji ich wykorzystania jest całkiem sporo, a ogranicza je właściwie wyłącznie wyobraźnia i dostępna powierzchnia.

 

related

 

Funkcje maty

Pierwszoplanową rolą wycieraczki jest oczywiście zaistnienie w otoczeniu i zwrócenie uwagi odbiorców w nieco alternatywny sposób, wszak wciąż niewielu nadawców decyduje się do nas dotrzeć poprzez "kanał podłogowy". Drugą funkcją jest z pewnością budowanie spójnego, renomowanego wizerunku. Przodują w niej hotele, kasyna, ekskluzywne restauracje, banki i wszystkie firmy, których klient ma się poczuć dopieszczony pod każdym względem. Wycieraczka lub dywanik z firmowym logo mogą być tutaj traktowane jako wisienka na torcie misternie budowanej identyfikacji wizualnej. Wreszcie wycieraczka może też pełnić prozaiczną, choć nie mniej istotną rolę narzędzia chroniącego przed brudem, zatrzymującego wilgoć i umożliwiającego czyszczenie butów.

 

related

 

Na co zwrócić uwagę wybierając matę z logo?

Przed dokonaniem wyboru trzeba przede wszystkim przeanalizować okoliczności, w których planujemy ją zamontować. Znamienne będą powierzchnia pomieszczenia z matą oraz jego przepustowość. Do tych parametrów powinniśmy dopasować gabaryty maty, treść jej komunikatu i kolorystykę. Niektóre zamówienia mogą wymagać niestandardowych wymiarów maty, której nie oferują wszyscy producenci tego typu produktów. W dalszej kolejność po uwagę należy wziąć materiał, którego wycieraczka jest zrobiona oraz warstwy, które ją tworzą. Trwałym materiałem, z którego może zostać wykonana powłoka z nadrukiem jest np. włókno nylonowe, natomiast druga warstwa powinna być wykonana z gumy lub innego tworzywa, które działa antypoślizgowo. Mata o dwuwarstwowej budowie daje gwarancję utrzymania jakości przez długi czas i swojej pozycji w pierwotnie zakładanym położeniu.

Dla firm dbających o spójną identyfikację wizualną znamienna będzie również możliwość odwzorowania kolorów odpowiadających barwom zastosowanym w ich logo. Z praktycznego punktu widzenia istotny jest też sposób czyszczenia maty. Niektóre produkty oferują możliwość prania w pralce, co podnosi ich funkcjonalność i łatwość konserwacji.

 

Foto Maty - wyróżnij się albo zgiń

Nieco innym rozwiązaniem mieszczącym się w opisywanym kanonie są foto maty. Te produkty umożliwiają zamieszczenie na macie wybranego zdjęcia gwarantując doskonałe odwzorowanie grafiki i szeroką paletę kolorów do wyboru. Zwyczajowo występują one w mniejszych rozmiarach, które kompensuje atrakcyjna grafika. Maty z nadrukiem zdjęcia zostały zaprojektowane z myślą o krótkich akcjach promocyjnych, a nie stałych ekspozycjach, jak to ma miejsce w przypadku typowych wycieraczek reklamowych. Warto dodać, że z reguły cechuje je mniejsza wytrzymałość niż swoich odpowiedniczek z logo, dlatego też produkty tego typu nie są raczej przeznaczone wycierania obuwia.

 

 << Wróć do spisu artykułów