Blog - publikacje i poradniki

Pierwszego wrażenia nie da się powtórzyć!

29 maja 2017 godz. 13:11

Pierwszego wrażenia nie da się powtórzyć!

Z psychologicznego punktu widzenia pierwsze wrażenie w znacznym stopniu determinuje nasze myślenie o tym, co widzimy i często trudno później zmienić nam tak impulsywnie i często podświadomie wyrobioną opinię.  Tym samym przy każdym kolejnym kontakcie z konkretnym widokiem (może to być logo, szyld, nazwa, ale również np. budynek, charakterystyczne drzwi lub zapach) będą się budziły w naszym mózgu ośrodki odpowiedzialne za konkretne działania, emocje lub uczucia. Taka trochę magia zaciekawiania ludzi i budowania pozytywnych skojarzeń doskonale sprawdza się w marketingu, który tak naprawdę obejmuje bardzo szerokie działania. Nie wierzysz? Pomyśl o tym, że nawet twoja wycieraczka będzie miała bardzo duże znaczenie dla wizerunku twojej firmy.

Mimo tego, że kanały docierania do klienta współcześnie często opierają się o działania internetowe to nie można zapominać o klasycznych podstawach. Bardzo łatwo jest to wyjaśnić na podstawie np. holu w banku. Wyobraźmy sobie sytuację, że chcemy otworzyć nowe konto i zależy nam na rozmowie z konsultantem. Wybieramy się do siedziby firmy, która nas interesuje, wchodzimy do środka i trafiamy w holu w którym na podłodze jest piasek, błoto i śnieg, ponieważ właśnie taka pogoda panuje na zewnątrz. Rozglądamy się zdezorientowani, robimy kilka niepewnych kroków, czy to tylko chwilowy bałagan, czy może jednak standard. I po kilkunastu sekundach... wychodzimy. Bank, który nie potrafił zadbać o wycieraczki oraz czyste przestrzenie w swoim budynku nie jest według nas wart naszej uwagi, i najpewniej słusznie.

 

Potrzebujesz dokładnie 11 sekund, żeby kogoś zainteresować!

Z badań dotyczących pierwszego wrażenia wynika, że właśnie 11 sekund potrzebne jest do tego, abyśmy podjęli decyzję na temat tego, czy coś nas interesuje, czy może jednak nie. Logicznym więc jest, że jeżeli zaopatrzymy się w elementy identyfikacji marki, które będą interesujące na pierwszy rzut oka, to właśnie w ciągu tych 11 sekund zyskamy kolejnego potencjalnego klienta.

Dla wielu przedsiębiorców wycieraczki wydają się błahostką, jednak ich systemowe, profesjonalne wersje są nie tylko niezbędne do utrzymania porządku, ale także dla bezpieczeństwa. Dodatkowo oferujemy również wycieraczki na których można umieścić swoje logo, dzięki czemu można połączyć jednocześnie dwa działania: osiągnąć w oczach potencjalnego klienta status profesjonalnej firmy, jak również od razu w podświadomości skojarzyć z tym nazwę i logo firmy.

Wycieraczki, które są dostępne w ofercie mogą stać się stałym elementem wyposażenia naszego biura/sklepu/obiektu lub jedynie reklamować nasze usługi w czasie akcji promocyjnych. Ich doskonała jakość zwraca dodatkowo uwagę, a dobrze dobrana kolorystyka jeszcze bardziej wzmocni pozytywne wrażenie dopracowanego wnętrza.

Warto zainwestować w to, w jaki sposób widziana jest nasza firma, ponieważ jest to podstawa do budowania szerokiego grona stałych klientów i ciągle powiększającej się liczby tych potencjalnych.

 

related

 

 << Wróć do spisu artykułów