Do pobrania

Blog - publikacje i poradniki

Maty w branży turystycznej

18 marca 2017 godz. 11:27

Maty w branży turystycznej

Kto prowadzi hotel czy restaurację, może wykorzystać maty do podniesienia poziomu obsług i zwiększenia efektywności pracy. Jak konkretnie?

Pozytywne zmiany mają to do siebie, że nie trzeba rewolucji, żeby osiągać dobre rezultaty. Zastosowanie mat wejściowych może przynieść wiele korzyści przedsiębiorcom działającym w branży turystycznej. Przedstawmy kilka przykładów.

 

Mniej roboty ze sprzątaniem

Niezależnie od tego, czy mowa o hotelu, restauracji czy innym obiekcie z branży turystycznej wycieraczki i maty wejściowe sprawdzą się jako skuteczna bariera przeciw brudowi. Do każdego z przybytków dla turystów ludzie wchodzą i wychodzą masowo. Najczęściej nie mają czasu zastanawiać się nad tym, czy ich buty są czyste. Przeciwnie, zdarza się, że - zależnie od pogody i pory roku - wędrują przez okolice pełne błota czy kurzu. A potem…

No właśnie – potem ekipy sprzątające muszą zajmować się usuwaniem naniesionego przez nich brudu z pieczołowicie wcześniej wypucowanych podłóg.

Maty wejściowe są w stanie usunąć nawet dziewięćdziesiąt procent z tego, co goście wniosą na swoich butach. Co oznacza, że o tyle samo mniej pracy mają pracownicy zajmujący się sprzątaniem.

 

Wygodnie pokazują drogę

Sama eliminacja brudu to jednak nie wszystko. W wielu ośrodkach wypoczynkowych znalezienie drogi do właściwego miejsca (np. jadalni czy basenu) może być problematyczna. Goście kręcą się niepotrzebnie wkoło, wchodzą w miejsca, które powinni omijać – same problemy.

Można oczywiście zawiesić na ścianach strzałki, jednak ich wykorzystanie może być problematyczne. O wiele prościej wykorzystać maty, na których znajdą się duże znaki wskazujące właściwy kierunek.

Podobnie, można wykorzystać maty przed recepcją, tak aby stworzyć gościom omawiającym swoje sprawy przestrzeń prywatności. Wystarczy, że na macie zostanie umieszczona prosta linia. Większość osób zatrzyma się na niej.

 

Pracownicy nie tacy zmęczeni

Co więcej, zmiana maty może być powodem do zadowolenia samej obsługi. Można bowiem wykorzystać maty, które zmniejszają uczucie zmęczenia. Specjalnie przygotowane są niejako poduszką, bardziej miękką od tradycyjnej podłogi.

Takie maty działają korzystnie na układ kostny, kręgosłup czy obciążenie mięśni. Co przekłada się na zmniejszenie uczucia zmęczenia wywołanego długim czasem stania.

To prowadzi do konkluzji, że można je z powodzeniem wykorzystywać także tam, gdzie pracują ludzie. W recepcji, przy barze, czy w kuchni. Chodzi o to, że dzięki takim matom pracownicy są mniej zmęczeni, mniej podatni na kontuzje, a w związku z tym - bardziej produktywni. To ważne szczególnie w takiej branży, jak turystyka, gdzie odpowiedni ludzie są przeciez niezwykle cenni w utrzymaniu biznesu.

 

 << Wróć do spisu artykułów