Do pobrania

Blog - publikacje i poradniki

Jak kreatywnie wykorzystać maty podłogowe?

2 stycznia 2017 godz. 00:16

Jak kreatywnie wykorzystać maty podłogowe?

W XXI w. praktycznie każdy element otaczającej nas rzeczywistości może stać się skutecznym nośnikiem treści reklamowych. Przeczytaj nasz najnowszy artykuł i sprawdź, jak robić efektywny marketing z wykorzystaniem mat podłogowych

"Earth is the limit"

Współczesny marketing to nieokiełznana substancja, która szczelnie wypełnia każdą dostępna przestrzeń. Komunikaty, marki i logo towarzyszą nam praktycznie na każdym kroku. Dosłownie i w przenośni. Coraz częściej bowiem możemy spotkać treści przekazywane konsumentom z wykorzystaniem podłoża. Trend ten rozpoczął się wraz z popularyzacją street-artu, w którym dzieła były tworzone bezpośrednio na murach i fasadach budynków. Stamtąd już tylko krok do ulic i chodników, które również mogą być nośnikiem marketingu. I choć komunikaty tego typu trudno uznać za dzieła sztuki reklamowej, to niektórzy nadawcy praktykują je ze względu na unikatowe medium przekazu, które przyciąga uwagę odbiorców. Maty reklamowe są kolejnym stopniem ewolucji marketingu podłogowego. O ile dzieła uliczne są często działaniem doraźnym, na granicy poczucia estetyki, a czasem nawet prawa, to wycieraczki reklamowe mogą zostać uznane za marketing w pełnym tego słowa znaczeniu.

Możliwości maty reklamowej

Wycieraczka reklamowa może okazać się skutecznym środkiem przekazu przede wszystkim ze względu na swoje niestandardowe umiejscowienie. Podłoga, w przeciwieństwie do innych powierzchni, to wciąż stosunkowo rzadko wykorzystywana płaszczyzna, dzięki czemu absorbuje zmysł wzroku potencjalnych klientów. Spora paleta możliwości skomponowania swojej wycieraczki reklamowej daje niemal nieograniczone szanse dopasowania jej do warunków otoczenia. Po tego typu rozwiązanie sięgają przede wszystkim firmy, które dzięki umieszczeniu swojego logo lub motto na wycieraczce chcą budować spójny spójny wizerunek i podkreślać prestiż marki. Nieco innym zastosowaniem są maty produktowe, dzięki którym sprzedający w swoim salonie może oznaczyć miejsce, w którym można się zapoznać z ofertą danych produktów. Niezależnie od tego, czy Twoja mata ma pełnić funkcję reprezentacyjną czy sprzedażową, przed jej wyborem, warto wziąć pod rozwagę kilka zmiennych, które mogą zaważyć na jej skuteczności. Pierwszą z nich jest oczywiście rozmiar wycieraczki i jej umiejscowienie. Drugą ważną wytyczną jest komunikowana treść i odwzorowanie kolorów, którymi będzie wabić uwagę odbiorców. Te ostatnie warto dopasować pod względem wystroju pomieszczenia, w którym będzie położona. Nie bez znaczenia jest też jakość materiałów użytych do jej produkcji oraz liczba warstwa. Zaleca się, by wycieraczki reklamowe składały się co najmniej z dwóch elementów - powłoki zewnętrznej (tej, którą widzi i po której będzie chodził klient) oraz podkładu wewnętrznego, który dba o jej wytrzymałość i zapewnia macie właściwości antypoślizgowe.

 

related

 

Kreatywnie!

W praktyce maty reklamowe mogą oferować dużo szersze pole manewru wychodząc poza zastosowanie reprezentacyjne lub sprzedażowe. Wystarczy odrobina kreatywności przyprawiona szczyptą nieszablonowego myślenia, by wyróżnić się dzięki wycieraczkom reklamowym. Doskonałym przykładem alternatywnych zastosowań wycieraczek są różnego rodzaju eventy, np. targi, konferencje lub prezentacje produktowe. Na imprezach tego typu można popuścić wodzę fantazji wykorzystując wycieraczki specjalnie przygotowane na tę okazję. Ich komunikat może być dostosowany do danego wydarzenia i nie musi być tak konwencjonalny, jak w przypadku mat pełniących funkcję wizerunkową. Grafika na wycieraczkach może być bardziej humorystyczna, intrygująca, przedstawiona w formie pytania. Mata może pełnić także rolę świetnego przedłużenie stoiska lub ekspozycji produktowej nadającej im dodatkowego wymiaru. Innym sposobem na kreatywne wykorzystanie wycieraczek reklamowych jest wkomponowanie ich w otoczenie stoiska lub salonu w taki sposób, by współtworzyły one planszę, mapę lub łamigłówkę, która zaangażuje klienta i z zainteresowaniem doprowadzi go do naszego celu.

Niestandardowe podejście do tego tematu oferują foto maty, na których można nadrukować wybrane zdjęcie opatrzone dowolnym hasłem. Świetne parametry jakościowe grafiki na foto matach sprawiają, że ich efekty mogą być imponujące. Tego typu maty można również umieścić bliżej klienta - na stoisku, restauracyjnej ladzie lub barze, dzięki czemu detale na niej zawarte będą jeszcze bardziej przekonujące.

Jak widać maty reklamowe nie muszą ograniczać się do najbardziej popularnej wersji z logo firmy. Chwila namysłu na wyjście poza konwencję i łyk inspiracji wystarczą, by Twoja mata reklamowa zyskała zupełnie nowe, kreatywne wymiar, który zmagnetyzuje uwagę Twoich klientów.    

 << Wróć do spisu artykułów