Do pobrania

Blog - publikacje i poradniki

Czy wycieraczka może "wpadać w oko"?

31 maja 2017 godz. 17:52

Czy wycieraczka może "wpadać w oko"?

Harley Davidson to marka, której nie trzeba nikomu przestawiać. Nie każdy jednak wie, że tak naprawdę produkty tej firmy były od początku swojego istnienia nie tylko ciężkie, ale również stosunkowo powolne. Jednak marka kojarzona jest z wolnością, przestrzenią, czymś dzikim i pasjonującym. W sieci można znaleźć informację, że logo Harleya Davidsona jest niemal od trzydziestu lat najczęściej tatuowanym znakiem towarowym. To doskonały przykład na to, jak istotna jest kwestia rozpoznawania marki za pomocą znaku graficznego.

Budowanie świadomości marki u konsumentów to trudna i wymagająca droga. Wszystko zaczyna się od projektu, który najlepiej będzie oddawał charakter produktu lub usługi. Dobre logo to chwytliwe, dowcipne i minimalistyczne założenia. Kiedy jest już gotowe należy bardzo szczegółowo podejść do jego przekazywania.

Oczywiście reklama nie może się ograniczać jedynie do sieci, bilboardów czy telewizji. Reklama musi być permanentnym działaniem, dzięki czemu będzie coraz mocniej istnieć w świadomości potencjalnych nabywców. Bardzo często dzieje się tak, że pomijane są dość istotne elementy, które wydają się być jedynie detalami, a świetnym pomysłem jest umieszczenie swojego logo również na wycieraczkach w firmie. Wystarczy jedno spojrzenie, żeby konsument w pewien sposób „wpadł” i zapamiętał markę, a przynajmniej pojawiło się w jego umyśle określone skojarzenie. Warto wiedzieć, że w przypadku logo konsument najpierw rejestruje kolory, a następnie kształt. Im częściej będzie widział nasze logo, tym mocniej utrwali się w jego świadomości.

 

relatedrelatedrelated

Przykładowe wycieraczki z logo

 

W jaki sposób najlepiej rzucić się w oczy?

Jeżeli podejmiemy decyzję o tym, aby wykorzystać wycieraczki do promowania swojego logo mamy do dyspozycji dwie możliwości: logo maty oraz foto maty. Te pierwsze zdecydowanie bardziej nadają się do tego, aby wykorzystywać je jako stały element wystroju, natomiast foto maty lepiej sprawdzają się w przypadku okresowych akcji promocyjnych, np. targów. Logo maty bardzo dobrze odwzorowują grafikę, natomiast foto maty robią to wręcz doskonale. Dzieje się tak dlatego, że w przypadku logo mat wykorzystuje się jedynie 44 kolorów, natomiast foto maty korzystają z możliwości, jakie daje pełna paleta Pantone, której skala zawiera aż 1761 kolorów, łatwo więc jest sobie wyobrazić jak duże to możliwości zwłaszcza dla kolorowych i szczegółowych grafik.

Logo maty dodatkowo czyszczą obuwie, cechują się wysoką wytrzymałością (połączenie materiałów: włókno nylonowe oraz guma nitrylowa), można je też prać w pralce. Wśród wielu standardowych rozmiarów jest również opcja zamówienia wymiaru niestandardowego.

Warto też mieć świadomość, że foto maty wykonywane są z połączenia poliestrowej włókniny oraz gumy nitrylowej, nie posiadają funkcji czyszczenia obuwia, a ich wytrzymałość określa się, jako średnią. Podobnie jak w przypadku logo maty, można również zamówić rozmiar niestandardowy, który pozwoli jak najlepiej pokazać określoną grafikę.

Ostateczny wybór maty będzie więc zależał przede wszystkim od potrzeb przedsiębiorcy oraz tego, jakie zadanie będzie miała spełnić mata. Najważniejsze jest jednak to, że w obu przypadkach konsument będzie miał okazję do tego, aby zarejestrować logo i wytworzyć w swojej świadomości odpowiednio pozytywne skojarzenie. 

 

related

 

 << Wróć do spisu artykułów